Haastattelussa Nanso Groupin toimitusjohtaja – miksi Nansoon kannattaa sijoittaa?

Nanso Groupilla on käynnissä sijoituskierros Invesdorissa. Yhtiön toimitusjohtaja vastaa sijoittajien kysymyksiin. Miten Nanso on muuttunut? Mitkä ovat yhtiön kasvunäkymät?

Sijoittaja.fi
Sijoittaja.fi

Nanso Groupilla on käynnissä sijoituskierros Invesdorissa. Yhtiön toimitusjohtaja vastaa sijoittajien kysymyksiin. Miten Nanso on muuttunut? Mitkä ovat yhtiön kasvunäkymät?

Nanso Groupin toimitusjohtaja Antti Rönkkö vastaa sijoittajien kysymyksiin.

Mikä on Nanso Group?

Nanso Group Oy on lähes 100-vuotias bränditalo.

Moni ei kuitenkaan vielä tiedä, että olemme uudistuneet aivan perusteellisesti viimeisten 3 vuoden aikana. Isojen rakennemuutosten jälkeen emme ole enää perinteinen vaatevalmistaja, vaan moderni bränditalo. Olemme mm. uudistaneet Nanso ja Vogue -brändimme modernilla ja raikkaalla tavalla, karsineet tuottamattomia liiketoimintoja, uudistaneet organisaatiomme ja toimintatapamme sekä tehneet 180-asteen käännöksen hankintastrategiassamme. Näiden isojen muutosten myötä olemme saaneet kannattavuutemme käännettyä ja luotua tehokkaan, skaalautuvan pohjan tulevalle kasvulle.

Mitkä ovat yhtiön brändit?

Nanso Group omistaa oman alansa ehdottomasti tunnetuimmat kuluttajabrändit, Nanso ja Vogue.

Nanso on monille suomalaisille todella rakas brändi, jolla on pitkä ja värikäs historia vuodesta 1921. Nanso -brändi on kuitenkin uudistunut täysin ja sillä on uusi alku edessä. Onnistuneesta uudistumisesta kertovat mm. seuraavat faktat:

  1. Maaliskuussa koko yrityksen myydyin tuote oli yksivärinen takki, vaikka Nanso-brändi on perinteisesti tunnettu erityisesti kuviollisista trikootuotteista,
  2. Viime vuonna suurin kuluttajaryhmä Nansoshop.com-verkkokaupassa oli 25–34-vuotiaat ja toiseksi suurin 35–44-vuotiaat, vaikka Nanso edelleen mielletään väärin vain hieman vanhempien naisten brändiksi ja
  3. Nanso-brändin myynti omissa myymälöissä on kasvanut kolme vuotta putkeen, yhteensä +45% vuosina 2015-2018.

Vogue on sukkiin ja sukkahousuihin erikoistunut premium-brändi, joka on perustettu vuonna 1934 Malmössä, Ruotsissa. Vogue on maailmanlaajuisesti tunnettu muotibrändi ja koska omistamme Vogue’n kansainväliset tavaramerkkioikeudet sukissa ja sukkahousuissa, tarjoaa se meille erinomaiset kasvun mahdollisuudet kansainvälisessä jakelussa.


Mainos alkaa
Sijoittaja360

Mainos päättyy

Yhtiön kasvumahdollisuudet?

Nanso Groupin kasvu nojaa kolmeen päätekijään:

  1. Monikanavainen vähittäismyynti Nanso-brändin osalta Suomessa. Uskomme vahvasti ns. monikanavastrategiaan, jossa vahva myymäläketju tukee verkkokauppaa, ja päinvastoin. Pystymme kasvamaan erinomaisesti sekä verkkokaupan että myymälöiden kautta, koska meiltä puuttuu vielä tällä hetkellä myyntipisteet monista kasvukeskuksista.
  2. Kansainvälinen tukkukauppa Vogue-brändin osalta. Tavoitteenamme on laajentaa liiketoiminta alhaisempiin hintapisteisiin Suomen lisäksi myös muualla Euroopassa, hyödyntäen kansainvälisesti hyvin tunnettua brändiä.
  3. Kummankin brändin lisensointi, sekä Suomessa että kansainvälisesti. Lisensointi-liiketoimintamalli auttaa meitä hyödyntämään vahvoja, tunnettuja brändejämme pienellä riskillä ja käytännössä ilman omia investointeja.

Miten suomalaisuus näkyy Nanso Groupissa?

Suomalaisuus näkyy meillä oikeastaan ihan kaikessa toiminnassamme, sillä suomalaisuus on yksi meidän ydinarvoistamme. Olemme siis 100% suomalainen yritys. Yrityksemme juuret ovat syvällä Suomessa, takanamme on 100 vuotta suomalaista teollisuushistoriaa, työntekijämme ovat suomalaisia, omistajamme ovat suomalaisia. Kaikkea tekemistämme leimaa suomalainen työskentelytapa: rehellisyys, luotettavuus, avoimuus, suoraviivaisuus, käytännöllisyys ja sisukkuus. Myös tuotteidemme ajaton suunnittelu ja muotoilu on suomalaista, inspiraatiot kumpuavat monesti suomalaisesta luonnosta. Tuotteemme ovat suomalaiseen tapaan helposti lähestyttäviä, rentoja, vaivattomia ja mutkattomia. Koemme, että suomalaisuus on meille aito erottautumistekijä kansainvälisessä kilpailukentässä. Olemme avoimesti ylpeitä siitä, että olemme suomalaisia!

Mikä on yhtiön verkkokauppastrategia?

Verkkokauppastrategiamme koostuu kahdesta erillisestä, mutta samaan aikaan toteutettavasta haarasta: ulkoiset verkkokaupat (kuten Zalando tai Amazon) ja oma verkkokauppa (www.nansoshop.com). Ulkoiset verkkokaupat ovat meille loistava mahdollisuus kasvaa, koska nämä pelurit etsivät vahvoja paikallisesti tunnettuja brändejä valikoimiinsa. Meille Amazonin tulo Suomeen on siis mahdollisuus, ei uhka. Oma verkkokauppamme on taas ollut hyvässä nosteessa (+40% kasvu vuoteen 2017) ja saanut asiakkaikseen entistä nuorempia kuluttajaryhmiä. Vahva verkkokauppa tukee samalla sekä vähittäismyyntiä omissa myymälöissämme että tukkumyynnin kasvua paremman bränditunnettuuden kautta.

Miksi Nanso Groupiin kannattaa sijoittaa?

On montakin erittäin hyvää syytä sijoittaa meihin ja olen itsekin sijoittanut yritykseemme ihan merkittävän summan, pankkilainalla. Tässä kaksi hyvää syytä sijoittaa:

  1. Hyvä tuottopotentiaali, erittäin maltillisella riskiprofiililla. Vahvojen ja tunnettujen brändiemme kautta meillä on hyvät kasvun mahdollisuudet ja tavoitteenamme onkin kaksinkertaistaa myyntimme sekä listata yhtiön osakkeet esim. First North -markkinapaikkaan vuoteen 2023 mennessä. Koska olemme vasta kasvu-uramme alkuvaiheessa, osakekohtainen hinta on mielestämme edelleen hyvin kohtuullinen verrattuna kasvupotentiaaliin. Erotuksena start-uppeihin, meillä on oman alansa ehdottomasti tunnetuimmat brändit ja olemassa oleva bisnes, mikä alentaa meihin liittyviä riskejä olennaisesti.
  2. Edistät vastuullista, suomalaista muotia. Investointi ikonisiin suomalaisiin brändeihin varmistaa sen, että kuluttajilla on muitakin vaihtoehtoja kuin kansainväliset pikamuotiketjut. Kun autat meitä kasvamaan, autat meitä taistelemaan ”pikamuotia” ja ”kertakäyttökulttuuria” vastaan, mitä planeettamme ei enää kestä. Uskomme, että vähemmän on enemmän: meidän kaikkien pitäisi ostaa vähemmän vaatteita ja käyttää niitä pidempään. Tuotteemme on suunniteltu kestämään aikaa, sekä laadullisesti että tyylillisesti.

Sijoituskierros

Tutustu osakeantiin Invesdorissa!

Palveluun pitää ensin kirjautua sisään, jotta saa nähtäväkseen kaiken yritystä koskevan tiedon.

Sijoitus messut 2025
Sinua voisi kiinnostaa
Applen osake laskuun tuloksen jälkeen – sijoittajat säikähtivät tullien vaikutuksia
Finnair tarjosi tulospettymyksen – osakkeen alkuvuoden tuotot pyyhitty
Analyysissa Nesteen osake – aika palata ostolaidalle!
Sijoittajan valinnat