Täältä löydät usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset. Usein kysytyt kysymykset on jaettu eri kategorioihin helpottamaan tiedon löytämistä.
Jos et löydä tältä sivulta vastausta kysymykseesi, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta.
Sijoittaja.fi on sijoittajaportaali, joka on rakennettu vain sijoittajien etuja ajatellen. Sijoittaja.fi tarjoaa puolueetonta tietoa sijoittamisesta sekä yksityis- ja ammattikäyttöön soveltuvat sijoittajan työkalut, jotka auttavat säästämään kuluissa, pienentämään riskiä ja parantamaan tuottoa.
Annatteko sijoitusneuvontaa?
Emme tarjoa yksilöllistä sijoitusneuvontaa, emmekä ole Finanssivalvonnan valvoma sijoituspalveluyritys.
Onko Sijoittaja.fi-palvelun käyttö ilmaista?
Osa Sijoittaja.fi:n sisällöstä on ilmaisia ja kaikkien luettavissa. Osa sisällöstä ja sijoittajan työkalut vaativat maksullisen jäsenyyden.
Jäsenyys
Miten voi kokeilla Sijoittaja.fi-jäsenyyttä?
Sijoittaja.fi-palveluun voi tutustua ilmaiseksi 14 vuorokauden ajan. Kokeilujakson voi käyttää vain kerran ja se koskee vain Sijoittaja.fi:n uusia asiakkaita.
Näin lunastat kokeilun:
Valitse jatkuva kuukausijäsenyys täältä. Voit kokeilla palvelua maksutta 14 vuorokauden ajan.
Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, voit myös perua jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista.
Lisäksi valittavana on vuosi- ja yritysjäsenyys.
Jäsenyyden peruminen
Kirjautumalla sivustolle ja valitse ”Oma tilisi” -sivu sivun ylälaidasta. Valitse sen jälkeen ”Tilaukset” ja peru tilaus.
Voit myös perua jäsenyytesi asiakaspalvelun kautta lähettämällä sähköpostia: info@sijoittaja.fi, jolloin jäsenyys päättyy kun asiakaspalvelu on käsitellyt viestin. Pyrimme vastaamaan 24 tunnin kuluessa.
Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tilauksen päättyessä.
Jatkuva kuukausijäsenyys on voimassa toistaiseksi ja voi perua milloin vain. Jäsenyys päättyy tällöin maksetun maksukauden päätyttyä.
Jo perittyjen jäsenmaksujen palautus
Sijoittaja.fi ei palauta jo veloitettuja maksuja. Palvelun maksullisilla osilla ei ole kuluttajansuojalain 6 luvun 15 §:n mukaista peruuttamisoikeutta.
En pääse käyttämään jäsensisältöä
Osa Sijoittaja.fi-sisällöstä ja sijoittajan työkalut ovat maksullisia ja tarvitset niiden käyttöön Sijoittaja.fi-jäsenyyden.
Näin tarkistat jäsenyytesi voimassaolon:
Tarkista jäsenyytesi kirjautumalla sivustolle, valitse “Näytä tilisi” -sivu ja “tilaukset”
Näet jäsenyytesi tilan: voimassa, päättynyt tai maksu epäonnistunut
Mikäli jäsensisällön avaamisessa on ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluun chatin tai sähköpostitse info@sijoittaja.fi.
Jäsenyyden vaihtaminen
Jäsenyyden vaihdat perumalla ensin voimassa olevan tilauksen. Voit tehdä sen kirjautumalla sivustolle ja klikkaamalla “Oma tilisi” sivun ylälaidasta. Valitse sen jälkeen “Tilaukset” ja peru tilaus. Tämän jälkeen voit aktivoida uuden tilauksen täältä.
HUOM! Uusi jäsenyys aktivoituu heti.
Olen palaava asiakas, miten tilaan jäsenyyden?
Kirjaudu palveluun käyttäen vanhoja käyttäjätunnuksiasi.
Siirry Oma tili sivulle ja valitse sieltä aktivoi jäsenyys. Jos haluat vertailla eri jäsenyyksiä voit tehdä sen myös Oma tilin kautta.
Jäsenyyden aktivointi on mahdollista tehdä myös maksumuurista, kun olet kirjautuneena omilla tunnuksillasi
Jos et muista salasanaasi voi unohtuneen salasanan määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä. Ota yhteys tarvittaessa asiakaspalveluun, niin autamme sinua!
Sijoittaja.fi jäsenyys on verotuksessa vähennettävä. Omat tilit tiedoissa löytyy kuittitiedot.
Maksaminen ja kuitit
Voit maksaa yleisimmillä luottokorteilla Visa, American Express ja Mastercard. Mahdollisista muista maksutavoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Maksunvälittäjänä toimii Stripe.
Alennuskoodin aktivoiminen tilauksen yhteydessä
Voit aktivoida alennuskoodin tilauksesi yhteydessä syöttämällä sen sille varattuun Lisää alennuskoodi -kenttään. Vahvista koodi ja tarkista, että ostoskorissa näkyy uusi alennettu hinta.
Alennuskoodin aktivoiminen jälkikäteen
Voit aktivoida alennuskoodin myös jälkikäteen. Jälkikäteen aktivoitu alennuskoodi huomioidaan seuraavan maksukauden alkaessa. Kirjaudu sijoittaja.fi sivustolle ja valitse oma tili. Kirjaudu itsepalveluun tämän jälkeen tilaukset kohdan alta. Kirjautuminen vaatii vahvistamisen sähköpostiisi tulevalla 6-numeroisella vahvistuskoodilla. Alennuskoodin voit syöttää klikkaamalla ensin tilausta ja valitsemalla tämän alta lisää alennuskoodi.
Maksu ei onnistu
Varmista, että syöttämäsi korttitiedot on syötetty oikein ilman ylimääräisiä välilyöntejä.
Tarkista verkkopankistasi, ettei sinulla ole verkkomaksun estoa päällä. Erityisesti Visa Electron-korteissa tämä on usein oletuksena.
Huomioithan, että sinun tulee syöttää maksaessasi kortin viimeinen voimassaolopäivä – ei tilauksen.
Jos sinulla on yhdistelmäkortti, huomaathan, että Debit-kortin numero sekä varmennuskoodi löytyvät kortin kääntöpuolelta.
Ongelman jatkuessa voit laittaa meille viestiä info@sijoittaja.fi
Syötä sähköpostiin lähetetty 6-numeroinen kirjautumistunnus sille varattuun kenttään.
Valitse tilaus, jonka tietoja haluat päivittää.
Muokkaa maksutietoja kohdasta Maksutavat.
Valitse maksukortti ja päivitä kortin tiedot. Voit myös lisätä uuden kortin.
Alla ohjevideo, kuinka päivität korttitietosi:
Kuitit
Löydät kaikki kuitit Oma tili -sivulta. Vuoden 2021 kuitit eivät valitettavasti ole enää käyttäjien ladattavissa. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun info@sijoittaja.fi, mikäli haluat kuitit itsellesi.
Sisäänkirjautuminen
Olen unohtanut salasanani ja/tai käyttäjätietoni
Unohtuneen salasanan voit määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä.
Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni tai salasanani?
Salasanan ja sähköpostiosoitteen päivität kirjautumalla sivustolle, valitse ”Näytä tilisi” -sivu ja ”Tilin tiedot”.
Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja että pieniä kirjaimia.
Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita ja erikoismerkkejä (esim. ! ” ? $ % ^ &)
Salasana vaihdetaan Oma tili -sivulla kohdassa ”Vaihda salasana”.
Ongelmia sisäänkirjautumisessa?
Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä:
Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä.
Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet.
Jos ongelma jatkuu ota yhteys asiakaspalveluun sähköpostin: info@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua!
Sijoittajan työkalut
Mitä ovat sijoittajan työkalut?
Sijoittajantyökaluista löytyy monia eri työkaluja helpottamaan sijoituspäätöksissä. Näitä ovat: ETF-työkalu, Osaketyökalu, Indeksityökalu, Markkinaympäristö ja Markkinakatsaus, Mallisalkut sekä Tulosennusteet ja Tulosseuranta. Maksulliset työkalut löytyvät Sijoittajan työkalu -valikosta. Edellä mainitut kuuluvat Sijoittaja.fi -jäsenyyteen.