Mikä on Sijoittaja.fi


Tilaa sijoittajakirje

Think Drinks osakenanti käynnissä

Usein kysytyt kysymykset Sijoittaja.fi:stä

Täältä löydät usein kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset. Usein kysytyt kysymykset on jaettu eri kategorioihin helpottamaan tiedon löytämistä. Jos et löydä tältä sivulta vastausta kysymykseesi voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla info@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. 

Mikä on Sijoittaja.fi?

Jäsenyys

Maksaminen

Sisäänkirjautuminen

Sijoittajan työkalut

Mikä on Sijoittaja.fi?

Sijoittaja.fi on sijoittajaportaali, joka on rakennettu vain sijoittajien etuja ajatellen. Sijoittaja.fi tarjoaa puolueetonta tietoa sijoittamisesta sekä yksityis- ja ammattikäyttöön soveltuvat sijoittajan työkalut, jotka auttavat säästämään kuluissa, pienentämään riskiä ja parantamaan tuottoa.

Annatteko sijoitusneuvontaa?

Emme tarjoa yksilöllistä sijoitusneuvontaa. Emmekä ole Finanssivalvonnan valvoma sijoituspalveluyritys. 

Onko Sijoittaja.fi -palvelun käyttö ilmaista?

Osa Sijoittaja.fi:n sisällöstä on ilmaisia ja kaikkien luettavissa. Osa sisällöstä ja sijoittajan työkalut vaativat maksullisen jäsenyydeen.

Tutustu jäsenyyteen!

Jäsenyys

Miten voi kokeilla Sijoittaja.fi -jäsenyyttä?

Sijoittaja.fi -palveluun voi tutustua kuukauden mittaisella euron kokeilujaksolla. Kokeilukuukauden voi käyttää vain kerran ja se koskee vain Sijoittaja.fi:n uusia asiakkaita. Euron kokeilu ei koske Osakesäästötilipalvelua.

Näin lunastat kokeilun:

  • Valitse jatkuva kuukausijäsenyys täältä. Voit kokeilla palvelua eurolla ensimmäisen kuukauden ajan.
  • Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, peru jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista.

Lisäksi valittavana on vuosi-, yritys- ja platinum-jäsenyys.

Tutustu jäsenyyteen!

Jäsenyyden peruminen

  1. Kirjautumalla sivustolle ja valitse “Oma tilisi” -sivu sivun ylälaidasta. Valitse sen jälkeen “Tilaukset” ja peru tilaus.
  2. Voit myös perua jäsenyytesi asiakaspalvelun kautta lähettämällä sähköpostia: info@sijoittaja.fi, jolloin jäsenyys päättyy kun asiakaspalvelu on käsitellyt viestin, Pyrimme vastamaan 24 tunnin kuluessa.

Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tilauksen päättyessä.

Jatkuva kuukausijäsenyys on voimassa toistaiseksi ja voi perua milloin vain. Jäsenyys päättyy tällöin maksetun maksukauden päätyttyä.

Jo perittyjen jäsenmaksujen palautus

Sijoittaja.fi ei palauta jo veloitetettuja maksuja. Palvelun maksullisilla osilla ei ole kuluttajansuojalain 6 luvun 15 §:n mukaista peruuttamisoikeutta.

En pääse käyttämään jäsensisältöä

Osa Sijoittaja.fi-sisällöstä ja sijoittajan työkalut ovat maksullisia ja tarvitset niiden käyttöön Sijoittaja.fi-jäsenyyden.

Näin tarkistat jäsenyytesi voimassaolon:

  • Tarkista jäsenyytesi kirjautumalla sivustolle, valitse “Näytä tilisi” -sivu ja “tilaukset”
  • Näet jäsenyytesi tilan: voimassa, päättynyt tai maksu epäonnistunut
  • Osakesäästötilipalveluun ei kuulu Sijoittajan työkalut.

Mikäli jäsensisällön avaamisessa on ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluun chatin tai sähköpostitse info@sijoittaja.fi.

Jäsenyyden vaihtaminen

Jäsenyyden vaihdat perumalla ensin voimassa olevan tilauksen kirjautumalla sivustolle ja valitse “Oma tilisi” -sivu sivun ylälaidasta. Valitse sen jälkeen “Tilaukset” ja peru tilaus. Tämän jälkeen voit aktivoida uuden tilauksen täältä.

HUOM! Uusi jäsenyys aktivoituu heti.

Tutustu jäsenyyteen!

Olen palaava asiakas, miten tilaan jäsenyyden?

Voit käyttää vanhoja käyttäjätunnuksiasi. Kirjaudu palveluun tunnuksillasi tai täytä ne oston yhteydessä ostoskorissa: “Palaava asiakas? Kirjaudu tästä”. Näin saat tilauksen vanhalle tunnuksellesi. 

Jos et muista salasanaasi voi unohtuneen salasanan määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä.  Ota yhteys tarvittaessa asiakaspalveluun, niin autamme sinua!

Onko Sijoittaja.fi:n jäsenyys verotuksessa vähennettävä?

Sijoittaja.fi jäsenyys on verotuksessa vähennettävä. Omat tilit tiedoissa löytyy kuittitiedot. ”Näytä tilisi” > ”Tilaukseni”

Maksaminen

Voit maksaa yleisimmillä luottokorteilla Visa, American Express ja Mastercard. Määräaikaisen vuosijäsenyyden voi maksaa pankkitunnuksilla. Mahdollisista muista maksutavoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Maksunvälittäjinä toimivat Stripe ja Paytrail.

Kuponkikoodin aktivoiminen

Voit aktivoida kuponkikoodin tilauksesi yhteydessä syöttämällä sen sille varattuun Kuponkikoodi -kenttään. Vahvista koodi ja tarkista, että ostoskorissa näkyy uusi alennettu hinta.

Maksu ei onnistu

  • Varmista, että syöttämäsi korttitiedot on syötetty oikein ilman ylimääräisiä välilyöntejä.
  • Tarkista verkkopankistasi, ettei sinulla ole verkkomaksun estoa päällä. Erityisesti Visa Electron-korteissa tämä on usein oletuksena.
  • Huomioithan, että sinun tulee syöttää maksaessasi kortin viimeinen voimassaolopäivä – ei tilauksen.
  • Jos sinulla on yhdistelmäkortti, huomaathan, että Debit-kortin numero sekä varmennuskoodi löytyvät kortin kääntöpuolelta.

Ongelman jatkuessa voit laittaa meille viestiä info@sijoittaja.fi

Maksukortin päivitys

  • Maksukortin päivität kirjautumalla sivustolle, valitse “Näytä tilisi” -sivu ja “Maksutavat” 
  • Päivitä maksukortti

Sisäänkirjautuminen

Olen unohtanut salasanani ja/tai käyttäjätietoni

Unohtuneen salasanan voit määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä. 

Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni tai salasanani?

  • Salasanan ja sähköpostiosoitteen päivität kirjautumalla sivustolle, valitse “Näytä tilisi” -sivu ja “Tilin tiedot”.
  • Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja, että pieniä kirjaimia.
  • Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita, että erikoismerkkejä (esim, ! ” ? $ % ^ &)

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä:

  • Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä.
  • Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet.

Jos ongelma jatkuu ota yhteys asiakaspalveluun sähköpostin: info@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua!

Sijoittajan työkalut

Mitä ovat sijoittajan työkalut?

Sijoittajantyökaluista löytyy monia eri työkaluja helpottamaan sijoituspäätöksissä. Näitä ovat: ETF-työkalu, Osaketyökalu, Indeksityökalu, Markkinaympäristö ja Markkinakatsaus, Mallisalkut sekä Tulosennusteet ja Tulosseuranta. Maksulliset työkalut löytyvät Sijoittajan työkalu -valikosta. Edellä mainitut kuuluvat Sijoittaja.fi -jäsenyyteen.

Lisäksi osakesäästötilisijoittajille on oma maksullinen Osakesäästötilipalvelu. Mallisalkut ja viimeiset artikkelit löytyvät Osakesäästötili -sivun alta. Palvelun tilanneet saavat sähköpostiin artikkelit ja salkkumuutokset. 

Mistä löydän Sijoittajan työkalut?

Löydät Sijoittajan työkalut ylävalikosta kohdasta Sijoittajan työkalut.

Minulla on osakesäästötili jäsenyys miksi en näe työkaluja?

Osakesäästötilipalvelulla pääset käyttämään siihen liittyvää sisältöä, joka löytyy sivulta omasta Osakesäästötili-osiosta ja lisäksi saat sähköpostiisi salkkuraportit.

Sijoittaja.fi:n työkalut kuuluvat perusjäsenyyteen. Halutessasi voit päivittää jäsenyyden, jolla saa käyttöön koko sivuston tietosisällön ja työkalut.

Tutustu jäsenyyteen!

En löytänyt vastausta. Ei hätää!

Autamme mielellämme ja otamme vastaan palautetta palvelumme käytöstä.

Asiakaspalvelumme palvelee sinua sähköpostitse info@sijoittaja.fi. Voit halutessasi olla meihin yhteydessä myös palautelomakkeen kautta.

Voit kääntyä lisäksi Chat-palvelumme puoleen. Löydät Chatin jokaisen sivun oikeasta alalaidasta.

Takaisin ylös




AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT




Sijoittaja.fi / Investment Intelligence Oy