Nanson sijoituskierros Invesdorissa

Nanso Groupilla on käynnissä sijoituskierros Invesdorissa. Yhtiön tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihto, saavuttaa 10% käyttökatetaso ja listata yritys First Northiin vuoteen 2023 mennessä. Tutustu kierrokseen.

Sijoittaja.fi
Sijoittaja.fi

Nanso Groupilla on käynnissä sijoituskierros Invesdorissa. Yhtiön tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihto, saavuttaa 10% käyttökatetaso ja listata yritys First Northiin vuoteen 2023 mennessä. Tutustu kierrokseen.

Kolme syytä sijoittaa Nanso Groupiin

Kolme syytä sijoittaa Nanso Groupiin yhtiön omin sanoin:

    1. Sinulla on mahdollisuus hyvään taloudelliseen sijoitukseen. Meillä on hyvät kasvun mahdollisuudet sekä Nanson että Voguen osalta, ja meillä on jo nyt konkreettisia tuloksia, jotka tukevat kasvustrategiaamme. Tavoitteenamme on kaksinkertaistaa myynti 10%:n käyttökate-tasolla vuoteen 2023 mennessä. Koska olemme vasta kasvu-uramme alkuvaiheessa, osakekohtainen hinta on mielestämme edelleen hyvin kohtuullinen verrattuna kasvupotentiaaliin. Erotuksena start-uppeihin, meillä on jo tunnetut brändit ja olemassa olevat asiakkaat, mikä alentaa meihin liittyviä riskejä. Edellyttäen, että liiketoimintamme kehittyy arvioidemme mukaisesti, tavoitteenamme on listata yhtiön osakkeet esim. First North -markkinapaikkaan vuosien 2021–2023 aikana, jonka myötä sinulle tarjoutuu luontainen mahdollisuus myydä sijoituksesi.
    2. Edistät vastuullista, suomalaista muotia. Osallistu muutokseen. Kun autat meitä kasvamaan, autat meitä taistelemaan ”pikamuotia” ja ”kertakäyttökulttuuria” vastaan, mitä planeettamme ei enää kestä. Uskomme, että vähemmän on enemmän: meidän kaikkien pitäisi ostaa vähemmän vaatteita ja käyttää niitä pidempään. Tuotteemme on suunniteltu kestämään aikaa, ja kohtelemme kaikkia toimintaamme liittyviä ihmisiä kunnioittavasti. Meille vastuullisuus on ollut osa arvojamme ja käytännön toimintaamme jo lähes 100 vuoden ajan.
    3. Pääset ikonisten brändien omistajaksi. Ihan joka päivä ei tule mahdollisuutta sijoittaa suomalaiseen muotiin ja bränditaloon, jolla on kaksi ikonista brändiä, Nanso ja Vogue. Molemmat brändit ovat aitoja, inspiroivia, hyvin tunnettuja ja arvostettuja. Brändit, sekä niitä vaalivat ja kehittävät mahtavat ihmiset, ovatkin arvokkain voimavaramme. Tämä on tilaisuutesi, liity ”Nanso-tiimiin”! Pääset myös nauttimaan omistajan eduista: pääset kuulemaan uutiset ja näet mallistomme ennen muita sekä pääset osalliseksi laajennettua tiimiä, joka on nyt luomassa uutta suomalaisen muodin menestystarinaa!

Webinaari sijoittajille

Katso tästä webinaari Nansosta sijoituskohteena!

Talous

Nanso Group Oy on jo onnistuneesti käynyt läpi tervehdyttämisohjelman, jossa se on siirtynyt vanhasta teollisesta valmistajayhtiöstä aidoksi bränditaloksi. Tervehdyttämisohjelmassa on toteutettu mm. seuraavat isot rakennemuutokset:

  • tuotanto ja kiinteistöt on myyty ja kiinteitä kuluja vähennetty voimakkaasti
  • Saksan ja Venäjän omat myyntiyhtiöt lopetettu
  • tunnettuja brändejä, kuten Black Horse, Norlyn, Finnwear ja Amar, on myyty norjalaiselle Orkla:lle.

Nämä ja muut kannattavuutta parantavat toimet ovat supistaneet konserniliikevaihtoa, mutta parantaneet yhtiön kannattavuutta. Yhtiössä toteutettiin mm. neljä liiketoimintakauppaa vuosina 2015-2018, jotka ovat aiheuttaneet paljon kertaluonteisia tuottoja ja kuluja. Vuonna 2018 Nanson tulos parani jo 2,5 miljoonaa euroa ja tulosparannuksen odotetaan jatkuvan. Yhtiön vuoden 2018 loppuvuoden tulos on ollut positiivinen ja yhtiö odottaakin koko vuoden 2019 käyttökatteen olevan positiivinen.

Nanso Groupin tavoitteena on kaksinkertaistaa myynti sekä saavuttaa 10 %:n käyttökatetaso vuoteen 2023 mennessä.

Nanso Group

Nanso Group on lähes 100-vuotias brändi-yhtiö, joka omistaa alansa tunnetuimmat brändit Nanson ja Voguen. Nanso Group on edelleen 100%:sti suomalaisessa omistuksessa. Vuonna 2018 Nanso Groupin liikevaihto oli 17,9 miljoonaa euroa. Liiketoimintojen liikevaihdot (sisältäen sisäisen liikevaihdon) jakautuivat seuraavasti:

  • Nanso-brändi 14,1 MEUR (79%)
  • Vogue-brändi 3,5 MEUR (19%).

Tunnetut brändit Nanso ja Vogue on uudistettu täysin.  Nanso-mallistoissa on sekä omaleimaisia kuoseja että yksivärisiä ajattomia klassikoita, jotka ovat saaneet inspiraationsa suomalaisesta rennosta ja mutkattomasta elämäntavasta. Vogue on kansainvälisesti tunnettu brändi, joka lanseerattiin vuonna 1934 Malmössä, Ruotsissa. Vogue-tuotteiden täydellinen istuvuus sekä hienovaraiset yksityiskohdat ja korkealuokkaiset langat tuovat ripauksen ylellisyyttä jokaiseen päivään.

Vastuullisuus

Nansolle vastuullisuus on ollut osa yhtiön arvoja ja käytännön toimintaa jo lähes 100 vuoden ajan. Nansossa vastuullisuutta lähestytään
kokonaisvaltaisesti.

  • Ympäristövastuu. Nansossa uskotaan, että vähemmän on enemmän: ”meidän kaikkien pitäisi ostaa vähemmän vaatteita ja käyttää niitä pidempään.” Nanson tuotteet on tehty kestämään ja yhtiö tuo uusia ympäristöystävällisempiä materiaaleja tuotteisiinsa vielä tänä vuonna. Esimerkiksi luomupuuvillaa Nanso -tuotteisiin ja kierrätyslankoja Vogue -tuotteisiin. Kaiken kaikkiaan yhtiön tavoitteena on lisätä vastuullisempien materiaalien osuutta mallistoissa. Esimerkkeinä ympäristöä suojelevista toimenpiteistä: Nanso ei tuhoa ylimääräisiä varastoja (alennuskaudelta ylijääneet tuotteet lahjoitetaan paikallisille hyväntekeväisyysjärjestöille); jätteet kierrätetään kaikissa toimistoissa; yhtiö ostaa vain 100% uusiutuvalla tuulivoimalla tuotettua sähköä; kaikki muovipussien myynnistä saadut tuotot lahjoitetaan täysimääräisenä Itämeren puhdistamiseen.
  • Sosiaalinen vastuu. Nanso Group on sitoutunut lisäämään ihmisten hyvinvointia ja kohtelemaan heitä kunnioittavasti. Läpinäkyvyys, luottamus, rehellisyys sekä oikeudenmukainen ja tasapuolinen kohtelu ovat niitä arvoja, joita yhtiö haluaa edistää toimistoissaan, myymälöissään ja koko toimitusketjussaan. Nanso on ollut mukana BSCI-verkostossa jo yli 10 vuotta.
  • Taloudellinen vastuu. Nanso Group haluaa lisätä sidosryhmiensä taloudellista hyvinvointia. Osakkeenomistajille yhtiö haluaa tarjota tuottoa heidän sijoituksilleen. Toimittajille Nanso maksaa reilun hinnan heidän palveluistaan. Nanso ei myöskään koskaan aja hintoja alaspäin huutokauppaa hyödyntämällä. Työntekijöille yhtiö haluaa varmistaa vakaan työpaikan, jotta he voivat elättää perheitään. Yhteiskuntaa kohtaan Nanso Group haluaa olla hyvä yrityskansalainen ja maksaa kaikki verot Suomessa.

Sijoituskierros Invesdorissa

Sijoituskierroksen koko on 700.000 – 2.499.970 euroa. Sijoituskierroksella kerätyt varat käytetään kasvuun seuraavasti:

  • Verkkokaupan uudistaminen. Vuonna 2018 verkkokaupassa kävi 700 000 kuluttajaa, jotka tekivät 17 600 ostosta. Verkkokauppa uudistetaan, jotta yhtiö voi kasvattaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta.
  • Uusien myymälöiden perustaminen. Vuonna 2018 yhtiön omissa myymälöissä kävi yli 600 000 kävijää, jotka tekivät 179 000 yksittäistä ostosta. Omien myymälöiden myynti on kasvanut kolme vuotta perättäin +45 % vuosina 2015-2018. Yhtiö pyrkii kaksinkertaistamaan myymäläverkoston seuraavan viiden vuoden aikana.
  • Monikanavaisen palvelukonseptin rakentaminen. Konsepti tukee verkkokaupan ja myymälöiden saumatonta toimintaa ja siten oman vähittäiskaupan kasvua.

Kierroksen ehdot lyhyesti:

  • Osakkeen hinta 55 euroa. Yhtiön arvo 8.800.000 euroa (ennen sijoituskierrosta).
  • Minimisijoitus 10 osaketta, 550 euroa.
  • Yhtiö laskee liikkeelle uusia osakkeita.
  • Nykyomistajat eivät myy osakkeita, vaan osallistuvat samalle kierrokselle sijoittamalla yhtiöön lisää pääomaa samoin ehdoin. Tämän lisäksi nykyinen pääomistaja osoittaa pitkäaikaista sitoutumistaan konvertoimalla tämän rahoituskierroksen onnistuessa noin 1,4 MEUR yhtiölle antamastaan pääomalainasta osakkeiksi.

Tutustu osakeantiin Invesdorissa!

Yhteistyössä Nanso Groupin kanssa. Tutustu sijoituskohteeseen Invesdorin sivuilla ennen sijoitusta.

Sinua voisi kiinnostaa
Parhaat Suomi-osakkeet vuodelle 2024
Kiinnostavia osinkoyhtiöitä Pohjoismaista
SijoittajaPro osavuosikatsaus
Salkkukatsaus: listaamattomilla yrityslainoilla yli 10 prosentin tuotto
Sijoittajan valinnat