Next Games on Suomen ensimmäinen pörssiin listautunut mobiilipeliyritys. Mitkä ovat yhtiön näkymät?

Next Games on lisensoituihin peleihin keskittyvä mobiilipeliyritys. Mobiilipelimarkkina on globaalisti 80 miljardin dollarin kokoinen ja kasvaa voimakkaasti. Mitkä ovat Next Gamesin edut tässä markkinassa ja mikä tekee tästä Next Gamesin vaiheesta erityisen houkuttelevan sijoittajan näkökulmasta?

osakkeet sijoittaminen SijoitusSummit

Next Games

Next Games (Helsinki Nasdaq First North: NXTGMS) on lisensoituihin peleihin keskittyvä mobiilipelien kehittäjä ja julkaisija sekä ensimmäinen Suomessa pörssiin listautunut mobiilipeliyritys. Hyvän vastaanoton saaneiden The Walking Dead -peliensä ansiosta, Next Games on suunnannäyttäjä massaviihdetuotteiden pohjalta luotavien, palvelupohjaisten mobiilipelien alalla. Tällä hetkellä Next Games kehittää useaa viihdebrändilisensseihin perustuvaa peliä, mukaan lukien Blade Runner Rogue -peliä, joka perustuu suosittuihin Blade Runner-elokuviin sekä Netflixin Stranger Things -sarjaan perustuvaa mobiilipeliä.

Next Games on brändin omistajien halutuin kumppani mobiilipelikehityksessä

SijoitusSummitin haastattelussa Next Gamesin toimitusjohtaja Teemu Huuhtanen

Teemu Huuhtanen kertoo Next Gamesin olevan lisensoituihin ja palvelupohjaisiin mobiilipeleihin erikoistunut firma. Yhtiö tekee koko elinkaaren peleille eli kehittää ja julkaisee pelit. Pelit perustuvat isoihin massaviihdebrändeihin, kuten elokuvasarjat tai kirjasarjat. Brändi voi olla mikä tahansa, kunhan 100 miljoonaa ihmistä tuntee brändin.

Next Games solmii lisenssisopimuksen brändien omistajien kanssa ja kehitystyön jälkeen peli julkaistaan globaalisti.

Vuoden 2020 ensimmäisellä vuosipuoliskolla Next Gamesin käyttökate kääntyi positiiviseksi. Haastattelussa toimitusjohtaja Huuhtanen kertoo, mitkä tekijät mahdollistivat tämän.

Haastattelussa myös selviää, miten Next Games eroaa muista peliyhtiöistä sijoittajan kannalta. Erityisesti valmis sadan miljoonan fanin massa mahdollistaa suuren potentiaalin Next Gamesin kehittämälle pelille, jota tukee brändin omistajan valmiit jakelukanavat ja markkinointitoimet. Käyttäjähankinnan kustannukset ovat nousussa, mutta Next Gamesin olemassa olevien ja tunnettujen brändien pohjalle rakennettu strategia vastaa näihin ja yhtiö voi houkutella pelaajia pienemmin kustannuksin.

Mielenkiintoista on se, että pelialalla markkinointi-investointiin liittyvät riskit ovat laskeneet verrattuna vanhaan malliin. Nykyään on mahdollista skaalata vaiheittain ja tarvittaessa vetää hätäjarrusta, jos peli ei menesty odotetusti, sekä toisaalta painaa kaasua, jos luvut näyttävät positiiviselta.

Peliala kasvaa hyvin voimakkaasti

Toimitusjohtaja Huuhtanen kertoo pelialan markkinan olevan jo 160 miljardin dollarin kokoinen ja että se kasvaa voimakkaasti. Markkinasta noin puolet on mobiilipelimarkkina, jossa Next Gameskin toimii. Mobiilipelimarkkina kasvaa vielä voimakkaammin.

Lisäksi haastattelussa käydään läpi, mikä on uusin Next Gamesin julkaisuun tulossa oleva peli ja mikä siitä tekee erityisen mielenkiintoisen liiketoimintanäkökulmasta.

Toimitusjohtajan mukaan nyt on erityisen mielenkiintoinen vaihe miettiä Next Gamesin osaketta sijoituksena.

SijoitusSummit on sijoitustapahtuma verkossa

SijoitusSummit on sijoitustapahtuma verkossa. Syksyn 2020 SijoitusSummitissa haastattelijoina toimivat yksityissijoittaja, sijoituskirjailija ja -kolumnisti, viestintäyrittäjä Merja Mähkä ja Sijoittaja.fi:n Timo Heikkilä. Tapahtumassa kuulet tuoreet kuulumiset pörssiyhtiöiltä ja muilta alan toimijoilta

Katso kaikki videot tästä!

SINUA VOISI KIINNOSTAA MYÖS NÄMÄ ARTIKKELIT



YKSITYISSIJOITTAJALLE AMMATTILAISTEN TIETO & TYÖKALUT

  • Osaketyökalu
  • ETF-työkalu
  • Indeksityökalu
  • Markkinaympäristö ja riski-indikaattorit
  • Markkinakatsaus
  • Analyysit ja rahastovertailut
  • Mallisalkut ja sijoitusideat
  • Lukuoikeus koko tietopalvelun sisältöön
  • Yhteistyökumppaneiden jäsenedut
  • Opastus chatissa
Trialbox








Sijoittaja.fi / Investment Intelligence Oy